FAQ

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
MEDLEMSKAP

Hur gör jag för att bli medlem?
För att få eget tillträde till anläggningen krävs ett medlemskap.
Besök anläggningen i Vaxholm (Sporthallen plan 3) under bemannande öppettider för tecknande av medlemskap (alternativt skicka e-post* eller boka en tid).
På anläggningen fyller du i ett papper med dina personuppgifter och vi tar en bild på dig. Du läser igenom och godkänner ett avtal som vi tecknar mellan dig och Fysio+ som förbinder dig att följa vissa regler, se under Medlemskap.
Du betalar med kort.
Om du vill teckna autogiro behöver vi ditt kontonummer och giltig legitimation.
Vi gör en personlig passerbricka till dig.
 
* Har du inte möjlighet att komma till anläggningen under öppettider för tecknande av medlemskap går det bra att skicka följande uppgifter till oss via e-post:
 
Vilket typ av kort du önskar, ditt namn, personnummer, adress, telefon/mobiltelefon, e-post, en fyrsiffrig personlig kod till passerbrickan samt att du bifogar ett foto.
Vi skickar hem ett avtal för påskrift som du lämnar på gymmet första träningstillfälle samt en faktura på mail att betala för aktuellt kort.
Fakturan betalas till bankgiro 5955-1804. Ange fakturanummer som referens.
Du får passerbrickan hem till dig med posten.
Vi kan också boka en tid på Rindö eller i Vaxholm för att ordna med medlemskapet.
 
PROVTRÄNA
 
Kan man provträna?
Nej.
 
OLIKA TYPER AV KORT
 
Vilka olika typer av kort finns det?
Hos oss kan man välja att betala sitt kort direkt när man tecknar sitt medlemskap (gäller alla kort utom autogiro, se prislista) eller så kan man välja att betala via autogiro en gång i månaden. Ingen bindningstid men två månaders uppsägningstid. Observera också att du betalar i förskott så en extra summa kan komma att dras vid första dragningen beroende på när i månaden du tecknar. Avtalet löper på tills skriftlig uppsägning per mail inkommit från medlemmen.
 
Vad gäller för tecknande av ungdomskort?
Ungdomskort kan tecknas hos oss från det året du fyller 14 år till och med 18 år. Observera att alla under 18 år måste ha målsman närvarande vid tecknande av medlemskap. Du får träna utan förälder från det året du fyller 14 år. Om du är yngre än 14 år är du välkommen att teckna medlemskap och att träna med en målsman.
 
Vad gäller för tecknande av studentkort?
För att få teckna studentkort hos oss krävs att du studerar minst 75 % och att du kan intyga detta. Vi accepterar Mecenatkort med SJ och SL logga alternativt annat intyg där det framgår att du studerar 75 % eller mer. Detta gäller inte för autogiro.
 
Vad gäller för tecknande av seniorkort?
Hos oss får du teckna seniorkort från och med den dag du fyller 65 år.
 
Har ni klippkort?
Vi erbjuder våra befintliga medlemmar möjligheten att köpa klippkort på 10 gånger till bekanta som vill följa med och träna. Klippkorten kopplas då till den befintliga medlemmen, som även är ytterst ansvarig för att personen som använder klippkortet följer våra medlemsregler. Det kostar 1200 kronor. Ett klippkort är giltigt i 12 månader från och med startdatum. Vi har också så att du kan köpa klippkort som inte är kopplat till en medlem som kostar 1500 kronor för 10 gånger. 
 
AUTOGIRO
 
Hur fungerar autogiro?
Med autogiro har du möjligheten att betala ditt träningskort per månad. Ett autogiro-avtal mellan dig och Fysio+ fungerar så att du godkänner att det dras ett förbestämt belopp varje månad från ditt bankkonto. Ingen bindningstid men två månaders uppsägningstid. Då du betalar i förskott kommer vi beroende på när du tecknar kort lägga till en avgift för de veckor som du tränar fram till din första betalning. Det vill säga tecknar du ditt kort 3e en månad så läggs det på en extra månadsavgift.
 
När dras pengarna från mitt konto?

Pengarna dras den 28:de varje månad. Summan för den första dragningen kan variera beroende på när i månaden avtalet tecknas. Hinner inte avtalet registreras innan den 28:e samma månad du tecknar avtalet, dras det två avgifter månaden efter.
 
Vad händer om det inte finns pengar på mitt konto när beloppet ska dras?
Du, som medlem, är skyldig att se till att det finns pengar på kontot den 28e. Om inte finns pengar, görs ett nytt försök att dra pengarna dagarna efter. Går det fortfarande inte att dra pengarna då blir det en skuld och det dras dubbelt månaden efter. Fungerar det inte då skickar vi faktura på beloppet. Så håll koll på att rätt belopp dras och kontakta oss på info@fysioplus.se om något inte stämmer.
 
Hur gör jag för att säga upp mitt autogiro?
Om du vill avsluta ditt autogiro meddelar du oss det skriftligen via info@fysioplus.se, ange namn och personnummer. Uppsägningstiden är 2 månader.

Student och autogiro
För att ha studentpris på autogiro måste du ha ett aktuellt studentkort. När du tecknar autogiro hos oss kommer det gälla så länge du har ett aktivt studentkort. Om du har ett kort som gäller vårterminen så kommer du ha studentpris den tiden. Därefter kommer det övergå (om du inte visar upp ett nytt för höstterminen) till ordinarie pris. Du måste alltså själv se till att du har ett aktuellt kort.
 
ÖVERLÅTELSE
 
Kan jag överlåta mitt träningskort?
Ja, det går bra att överlåta sitt kort till någon annan om man inte har möjlighet att fortsätta träna hos oss. Om man vill överlåta sitt kort måste både den som överlåter kortet och den som tar över kortet besöka oss för att skriva på ett nytt avtal. Observera att ett träningskort endast kan överlåtas en gång under dess giltighetstid och inte autogiron då de inte har någon bindningsid.
 
FRYSNING AV KORT
 
Kan jag frysa mitt kort?
Ja, du kan frysa ditt kort vid sjukdom, skada eller graviditet. Observera att läkarintyg krävs.
 
IN- OCH UTPASSAGE
 
Hur registrerar jag mig?
Genom att lägga sin bricka mot den blåa lampan på kodläsaren och sedan slå sin personliga kod. Du ska också checka in dig i vår passerskärm när du kommer och sedan när du går. Detta är för att se hur många som är på gymmet samtidigt.

Varför måste alla registrera sig i dörren?
Alla medlemmar är skyldiga att alltid registrera sig i dörren vid ankomst. Detta är för att verifiera att man har ett giltigt träningskort. Om man inte registrerar sig när man kommer bryter man mot medlemsreglerna. Kommer man flera stycken samtidigt till anläggningen, ska alla lägga sin bricka mot kortläsaren och trycka sin kod, man behöver dock inte stänga ytterdörren mellan registreringarna.
 
Får jag släppa in någon som har glömt sin bricka?
Nej, det får du inte. Du får under inga omständigheter släppa in någon annan. Om detta sker så sägs medlemskapet upp utan möjlighet till återbetalning.
 
Får jag låna ut min bricka till en kompis?
Nej, det får du inte. Medlemskapet hos oss är personligt, om detta sker så sägs medlemskapet upp utan möjlighet till återbetalning.
 
Får jag ta med mig en personlig tränare in?
Nej, det får du inte. Däremot är du välkommen att boka en tid för personlig träning hos oss.

Får jag använda mina uteskor på gymmet?
Nej, det är inte tillåtet. Ta med rena inneskor. För allas trevnad så vi håller fint och rent på gymmet.
 
Jag har tappat bort min passerbricka, vad gör jag?
Kontakta oss på info@fysioplus.se alternativt kom förbi oss under bemannade öppettider, så ordnar vi en ny passerbricka till dig. Avgiften är 100 kr.

Min bricka fungerar inte i dörren. Vad gör jag?
Då kan ditt kort ha gått ut. Ett mail går ut till de medlemmar med mailadress inskriven hos oss en vecka innan kortet går ut. Detta för att undvika att du står vid gymmet utan att komma in. Får du inte dessa mail? Kontakta oss så skriver vi in din mailadress och du får då reda på när ditt kort håller på att gå ut. Vet du med dig att ditt kort inte har gått ut? Kontakta oss så ska vi ta reda på felet.
 
Jag hittar inte svaret på min fråga här, var kan jag vända mig?
Det går alltid bra att maila oss på info@fysioplus.se om du inte hittar svaret på din fråga här och vill du hellre ringa finns vi på telefon 08-541 301 18 (Telefontid vardagar kl. 8-16). Om vi inte svarar tala in ett meddelande om ärende så ringer vi upp dig. Övrig tid endast akuta ärenden och tala in ett meddelande med ditt ärende så ringer vi upp.